Šodien vārdadienu svin Vēsma, Fanija, rītdien - Mirta, Ziedīte
Top Image
Stalta bullis
Stalta bullis
Pievienoja Andis. Skatīts 13289 reizes.
Stalta bullis, perspektivs vai ne???
Lai pievienotu komentāru, vispirms jāreģistrējas. Reģistrēties
Komentāri:

Arturs2012-08-24 12:13

Vairs jau nē :D, bet tā būtu labs kādreiz bijis!

Arturs2012-08-24 12:14

Kādu iemeslu pēc varētu būt kritis?

Alvis2012-08-24 12:19

No priekšas mazliet grūti pateikt bet izskatās trīs stūr ragu projekcija un bez izteiktām rozēm.Tā ka perspektīvs jau nav.Bet man ir viens jautājums vai tu viņu atradi,jo galvaskauss ir tāds tumšs?

Andis2012-08-24 12:42

Šo bulli atradām ejot iekšā mežā, izskatījās ka kāds mednieks bija viņu sašāvis jo tur pat netālu bija medību torņi.
Un tai pašā mežā arī atradām kuiļa galvaskausu.
Liekas ka tā apgabala mednieki nemaz nedodas meklēt sašautos dzīvniekus.

Andis2012-08-24 13:06

Cik es nedaudz atceros no gudrāku vīru stāstītā, šis ir neperspektīvs kaut vai tāpēc, ka nav kroņa, bet gan dakša! nekas labāks no šā nesanāktu tā vai šā!

Kurā LV galā tas ir?

Arturs2012-08-24 13:30

Ja nemaldos es pat zinu kurā vietā šitas ir atrasts, un tie torņi ir maliķu torņi un tas ir Taurupes un Zaubes pag malā!!!
Tur ir viens maliķis, kas uzdarbojas. Tad kad dzird šāvienus, mēs domājam ka tie ir kaimiņi un kaimiņi domā ka tie esam mēs :((((
Neesmu specs, bet es gan sliecos ka šitas bullis būtu izcils bullis kuru max būtu 12 žuburi un augšā man domāt nav dakša bet gan 3.
Tagad jau tie ragi uz bronzu velk.....

Andis2012-08-24 13:34

šis bullis tika atrasts netālu aiz Asaru ezera.

Arturs2012-08-24 13:47

Kur tāds ir???
Rekur pie Arņa Šteiņa galerijā arī viens tāds neperspektīvais ir!

Arturs2012-08-24 13:52

http://www.medniekiem.lv/?m=tr...
Rekur vēl viena "neperspektīvā" spīle :D
Man domāt ka tas jēdziens neperspektīvs ir jāpārskata. Jo pat tiem kam ir spīle savos labākajos gados sasniedz medāļus, vienīgi jāpiekrīt ka tam jaunam bulītim kam ir spīle jaunībā nekad arī nebūs izcili žuburoti raģi nākotnē! Bet pa šo laikam var veselu tēmu atvērt, jo šeit laikam nav tā īstā vieta kur to darīt :)

Andis2012-08-24 14:35

ezers atrodas aiz nītaures, braucot uz cēsīm.

Arturs2012-08-24 14:46

Tad tas nav to4 musu maliķu darbs!

Jānis2012-08-24 14:50

Jauns un perspektīvs bullis. Un tiem kas nezi, staltbriežu bullim visus žuburus, kas veidojas virs vidusžubura, pieskaita kronim jeb vainagam, tātad šiem ragiem katrā vainagā ir 3 žuburi, turklāt vēl samērā gari. Uzskatīt šādu bulli par neperspektīvu nav pareizi, jo arī pārējie žuburi ir gari. Ja nebūtu gājis bojā, mērķa vecumā šis bullis uz galvas nestu vismaz sudrabu ja ne zeltu.

Māris2012-08-24 16:38

Konkrētajam bullim vainagā ir 3+3, respektīvi ir vainags, arī pārējie žuburi ir labi attīstīti, tātad normāls 12nieks, kas nav nekāda spīle, arī Arnim tā nav spīle - vainagā 3+3. Pieminētais manējais gan ir īsta spīle - 2+2 pie tam riktīgs vectētiņš -pēc zobiem 13-14 gadi. Konkrētai trofejai ļoti nedaudz pietrūka līdz sudrabam, iekabinot pat žuburotākām trofejām. Bet no selekcijas viedokļa viennozīmīgi nomedījams, jo spīle ir iedzimta lieta un ja viņa ir 3-4 gados, būs arī 10. Saudzēt vajag tos, kam ir vainags 3+3 un vairāk vai vismaz 2+3, protams, izvērtējot dzīvnieka vecumu.

Slēpts2012-08-25 11:29

Prieks, ka liela daļa komentētāju sāk saprast ko redz. Piekrītu Jāņa Buka un Māra Ūseļa vērtējumam. Vienīgo mīnusu saskatu tajā, ka ir samērā īsi vidusžuburi. Ja jau mežā mērķa vecumā būtu vismaz 12 žuburnieki, tad jau sākumam būtu normāli. Sliktākais ir tas, ka vecumā 5-8 gadi neviens negrib medīt 8-10 žuburniekus, bet gaida žuburotākus un bieži vien šauj tik pat vecus. Šie spīļenieki, kuri jau piedalās baurī ļoti negatīvi ietekmē populāciju, protams nomedījot tos 10-14 gadu vecumā medaļa jau iznāk, bet mežā tie ir atstājuši kaudzi tādus pašus pēcnācējus.

Aivis2012-08-30 07:48

Arturs Pencis, 2012-08-24 13:52
http://www.medniekiem.lv/?m=tr...
Rekur vēl viena "neperspektīvā" spīle :D
Man domāt ka tas jēdziens neperspektīvs ir jāpārskata. Jo pat tiem kam ir spīle savos labākajos gados sasniedz medāļus, vienīgi jāpiekrīt ka tam jaunam bulītim kam ir spīle jaunībā nekad arī nebūs izcili žuburoti raģi nākotnē! Bet pa šo laikam var veselu tēmu atvērt, jo šeit laikam nav tā īstā vieta kur to darīt :)

Nevare tev piekrist. Spīle var būt 3-4 gadu vecumā, bet iepējam ka jau 5. vai 6. gadā viņam būs skaists kronis. Reti kuram bulim ja 3. vai 4. gadā ir kronis iztekts.

Slēpts2012-08-30 09:35

Neraksti nu muļķības, Aivi! Jā, otrie ragi (2,5 gadi) ar astoņiem žuburiem skaitās perspektīvs, bet trešajiem ragiem ( 3,5 gadi) un vecākiem jābūt ar vismaz desmit žuburiem un kroni vismaz vienā pusē. Problēma ir tur, ka dabā ir praktiski neiespējami atšķirt vai bullis ir ar otrajiem vai trešajiem ragiem, respektīvi, vai astoņžuburnieks ir perspektīvs 2,5- gadnieks vai neperspektīvs 3,5-gadnieks. Selekcija jāveic izņemot no populācijas neperspektīvos bullēnus ar pirmajiem ragiem, tad kļūdīties ir grūti ( pīķi ausu garumā vai īsāki un smaili - ņemam laukā ). Tālāk obligāti medījami buļļi ar ceturtajiem ragiem ( 4,5 gadi) un vecāki, kuriem ir spīle un 8-10 žuburi, atkarībā to tā vai ir vai nav otrie acu žuburi.

Aivis2012-08-30 16:19

tieši tā, tapēc jālauj lai padzīvo vēl kādu gadu un tad tikai varēs spriest cik viņs ir perspektīvs vai neperspektīvs.

Atis2012-08-31 09:43

Pirmkārt, nekad nevajadzētu izteikt absolūtus agalvojumus, jo dabā vienmēr ir izņēmumi un to nu gan vajadzētu medniekam saprast. No fotogrāfijas redzams, ka augšā tā nav spīle bet vairāk izskatās pēc vainaga, jo vainags ir virs vidusžubura. Tas vairāk varētu būt perspektīvs bullis, jo pēc foto var spriest, ka tam ir aptuveni ne vairāk par 5 - 6 gadiem, par to liecina ragu simetriskums. Spīle augšā vairumā gadījumu nozīmē neperspektīvs, bet šajā gadījumā jau nav spīle, bet kronis. Par medaļotām trofejām. Arī staltbrieža trofeja ar spīli augšā var būt "medaļota". Man pašam ir staltbrieža trofeja ar absolūto "spīli"augšā ar 11 žuburiem un sudraba novērtējumu - ar 198 punktiem. Bet es zinu vismaz divus astotniekus sudraba vērtē, pie tam viens no viņiem ir tuvu zeltam ar 208 punktiem. Tas tā Jums - mednieki zināšanai. Pēc dažiem gadiem šim atrastajam bullim varētu būt bijuši zelta ragi noteikti un žuburu, tajā skaitā vidusžubura garums varētu būt ievērojami lielāks un paši ragi ārī būtu ievērojami masīvāki. Šī trofeja lai ir kā macība un uzskates līdzeklis par to, kādus staltbriežus nevajadzētu medīt, bet pataupīt dažus gadus un pēc tam kā saka "ievākt ražu" , jo raža jānovāc kad tā ir nogatavojusies un ir savā apogejā.

Slēpts2012-08-31 10:25

Piekrītu, ka astotnieks var būt sudraba vērtē, bet vai tas ir tas, ko mēs gribam sasniegt?
Jā, ragi masīvi strauji paliek tikai pēc septiņu gadu vecuma, kad bullim pilnībā ir izveidojies skelets un kaulus veidojošie elementi pilnībā tiek atdoti ragiem. Šajā laikā (7-11 gadi) perspektīvam bullim katru gadu ragu vērtējums palielinās par 10 punktiem, rēķiniet, tas ir no bronzas (170 punkti) līdz zeltam (210 punkti). Uz izstādēm bieži ar lepnumu tiek nesti 6-7 gadīgu buļļu ragi ar vērtējumu 180 - 190 punkti. Padomājat kādas trofejas tās būtu bijušas pēc pieciem gadiem. Vajag tikai pacietību un kamēr tas notiek, ņemiet ārā no populācijas tos astoņi līdz desmitniekus ar spīlēm. Tad jau būs arī tie zelta ragi.

Līdzīgas trofejas

Baura iesākums
Baura iesākums
Comments 3 Views 4267
staltbriedis
staltbriedis
Comments 2 Views 7834
Briezi nometa ragus.
Briezi nometa ragus.
Comments 3 Views 7572
Briedis
Briedis
Views 5260
Pirmais bullis#atbalstamGunitu
Pirmais bullis#atbalstamGunitu
Comments 3 Views 4973
Briedis
Briedis
Comments 8 Views 6465